Sunday, May 16, 2010

idaman..


hehhe..bukan idaman pe ye kawan2..saje je..ari tu g usha2 umah..aduh tertgk plak kat website..rumah2 yg unik2 yang ade kat atas muka bumi ni..tgk contoh yang kat bawah ni..

Design rumah yang mengkagumkan dan luar biasa ini adalah hasil dari Antonino Cardillo.. yang terletak di berhampiran Barcelona, Sepanyol.
Bentuk yang unik dari lanskap itu sesuai untuk anda mempunyai gaya hidup yang berbeza,





Contemporary and Stylish Beach House

yang kedua ni , ilham dari Jose Orrego..

Rumah di pantai Palabritas, terletak di pantai Lima, Peru.
Projek ini arkitek Jose Peru Orrego.Seluruh rumah terlihat sangat kontemporari dan bergaya.
interior telah memutuskan hanya dalam dua warna - putih dan merah. Di depan bentuk oval mendedahkan pemandangan indah ke pantai.Awesome..






Leaf house







hahaha..ape pendapat anda tentang rumah ni..lagi menarik kn.Keunikan struktur rumah moden "leaf house" adalah pavilian untuk tempat tinggal peribadi di utara Sydney, diletakkan dalam tatacara pesisir yang dramatik.Selesai pada tahun 2009, Bangunan Daun ini direka oleh arkitek terpendam. Pasukan Projek: Jerman Perez-Tavio, Ryan Didier..chayuk geng..mmg best..nk mintak my pumkin buat rumah mcm ni sok..yuhuu..jemput dtang sume..hahaha..berangan je lebih..

Minimalist-and-Unique-Architectural-Wooden-House





Rumah ini adalah contoh semata-mata bakat seni bina yang unik. Direka oleh arkitek Hariri & Hariri 1300 kaki persegi ini mengagumkan adalah patung minimalis di
lanskap. Paparan rumah memberikan nuansa kayu tetapi sebenarnya diperbuat dari batu bata simen yang mempunyai tekstur dan warna kayu.uuh..menarik gile..

Unique Spaceship House

hahhahaa..kadang2 ase klakar plak bile tgk umha ni..terbayang alien2 yg turun..hahaha..x baiknye aku..rumah ni unik dengan bentuk pesawat ruang angkasa. Ini membina pada tanah datar dan mempunyai latar belakang hutan yang membuat pesawat ruang angkasa ini nyata. unik sebab memiliki bentuk seperti UFO.cayalah..alamak, x terjumpa plak sape arkitek yg buat umah ni..adoii..

Rumah unik arsitektur di Colina

Unik arsitektur rumah di Colina dibuat oleh rasa artistik dan bekerja keras. Rumah ini direka oleh arkitek Opa / Felipe del Río, Federico Campino terletak di kawasan luar bandar di Lembah Colina di luar Santiago




emmm..rasenye ni je kot yg sempat aku cite..ade lagi..yg bawah ni jus tunjuk je la..dh xde detail-detainye..hehe..selamat menonton..















2 comments:

Izyan Mashrom said...

peh..smart n elegant:)
suka2 :)

daNatural said...

HAHAHA..kn kn kn..bile la nk letak kat malaysia..leh beli..hehe

Post a Comment