Monday, May 10, 2010

Deerland..


lame x cite2 kn..asyik posponed je..xde mase..ari sabtu ari tu ,g jln2 ngn my pumpkin, kat Klang.g cari barang kat GM Klang..golongn peniaga sgt bagus kalau g kat cni..tp rasenye , barang die ade mahal skit dari GM KL..xpela..xde bea pn, sbb g KL, jem, n jauh ckit..better g Klang je..
n pada hari tu, langsung x rancnag nk balik kg..tp ade dengar berita la plak..umah member terbakar..aduhh..terlupe lak nk amik gambo..xpela..mmg hangus betul..kebetulan member plak xde kat umah, xsempat nk selamatkn ape2..alhamdullah, xde nyawa yg terkorban..ake sempatla sedekah pape yang patut untuk keluarga..amin..

opss.berbalik pada tajuk..hehe..ari sabtu mlm tu, sampai umah dlm kul7..tido semalaman, n sok balik shah alam semula..n hari tu kitorang x tau nk g mane..so, gerak tanpa haluan, tibe2 sampai ke Deerland..

Ahad
jam 530 petang
Lokasi - Lanchang, Temerloh


hahaha..mane de tanpa haluan, mmg rancang pn..dh byk mase terbiar, baik g jln..lgipn Deerland tu, ondaway je ke KL..siggah le kejap..haha..tgk tu, sementara die dok memandu, ape kate aku pose sikit..khas untuk pembace..hehehe..nk g sane pnye la jauh, aku dh kecut, tgk signboard, lipis raub..aduh..xkn sampai ke lipis kot..hahhaa..tp x pn, tmpatnye mmg jauh ke dalam hutan..walaupn kecik, tp bes pe..

korang nk tgk ke, jeis2 binatang yg ade kat cni??name je deerland, ade jugak binatang lain daa..

hahhaa..tgk tu..nmpk ok kn..hehe..tp sebenarnye, tuhan je yg tau..betapa takutnye aku time nk bg mkn tu..kat cni, kte leh masuk..tp x boleh bla, deer tu melekat2 kat bdan , sbb nk mknan..aduh, xleh handle..takut..last2 aku dok luar je, bg mkn dari luar pn ok..hehe..seram tgk mulut die, takut je klu die ngap tgn aku sekali..tp ok je..deer ni slow pnye haiwan..bukan pemangsa..haha

waahh..berderet deret tguu turn dieberi mkanan


alamak, sori geng, byk binatang kat cni yg aku tangkap..tp xtau name da.dh lupe..namenye pelik2 sgt..lipe nk salin


hahhaaa..yang kat atas ni plak,lagi canggih..konon2 nye nk amik gambo dgn burung merak..aduhh..dh la sayap die kuncup, pastu, time amik gambo, leh plak die nyorok belakang pokok tu..aduh..tinggal lah aku yg comel ni amik gambo sorg2..hahahahaa..
adoii..ayam ni pn ade ka??haha..kat kampung aku pn byk..hehehe..xpela..buat pelancong asing, sila lah ke Deerland..hehe
aik..tibe2 lak..hehhee..xde la..saje je ni..tp cian, xde org nk amikkan gambo..last2 amik sendiri sudah..hhehehe
cakk..jgn mara ye dik..bukan korang la.yg bawah ni..hahahhaha
hahahaa..inilah saat yang paling cemas..aku dok tgk sorg2 awek dok peluk mamat kat bawah ni..aduhh..aku x berani daaa...takut..walaupn die wat bodo je..heheh..kitorg amik gambo dari luar je..hahhaa..Beruang ape ntah..lupe nk tye..

yeehhuu..ular ni belengkar sesaje je atas meja ni..xde org guide pn..hehee..tp x berani nk sentuh..diam ubi berisi ni..jgn memandai..hehee..xde r..mmg boleh sentuh..nk dgn x nk je..

cak...inilah satu- satunye binatang yg aku dpt sentuh..mule2 takut gak...
sang cempelai..memang lembut die pnye bulu..mcm kucing...rase nk buat pet je..
yg ni..rsenye sume tau..sesumpah ler
yang abg syg dok intai2 tu, adalah hamster..huhuhu..x takut pn..n dh biase jmpe..tu aku x heran sgt..umah aku pn ade due ekor..haha
opss..time untuk pose..tp orang atas tu, adoi..pose ntah pape..wat muke lak tu..hahaa..xpela..
yang kat bawah ni pn, aku x ingt pe name die.tp yg pasti, ni pn spesis burung merak jugak..cantik sebenarnye, tp tangkap dari luar kn..jaring die tebal lak tu..

yang color putih ni, Burung Puyuh Putih Belanda..comel gile..die lepas cam tu..sikit pn x terbang..hahaha..ke mmg xleh terbang..ntah ek..

Lastly..ni arnab..xkn x kenal kut..hehehe..daaaaa...

pesanan buat teman, jelajahi la malaysia..byk tempat menarik beb..hehe..

2 comments:

Anonymous said...

menarik t de mase kite pg tempat yang agi mencabar la k..........

daNatural said...

boleh syg..nk g kat tempat gajah lak..

Post a Comment