Monday, April 26, 2010

mutiara KATA..

0 comments
Perbanyakkn memohon doa dan ke ampunan untuk ibubapa juga memohon keampunan dari mereka..
.. elokkan membaca surah al-Fatehah, Al-Imran, Kahfi..

Sunday, April 25, 2010

awet MUDA..

0 comments

off course sume org nk jadi awet muda..byk sebenarnya petua untuk kite kekal muda..selain menggunakan bahan2 semulajadi, ape kate kite cube tips yg baru ni..


Cuba meditasi. Kajian dalam International Journal of Neuroscience menunjukkan bahawa orang yang bermeditasi selama lima tahun atau lebih adalah 12 tahun lebih muda (fisiologi) dari usia kronologi mereka.


fakta dari ... i-village ..

info kUlit

0 comments
Kulit adalah satu satunya organ yang dapat regenerasi atau bertukar dengan sendiri. Setiap saat, jauh di bawah epidermis, sel-sel kulit baru membentuk. Apabila sudah bersedia, mereka bergerak ke arah bahagian atas epidermis dan menggantikan sel lama yang mati dan mengelupas.

mutiara KATA..

0 comments
uZlahkan lah diri dari kesibukan dunia, kelukan lidah dengan berbayakkan tasbih, matikan hati dari berangan - angan tentang dunia (hayati al-Quran) & matikan jasad dengan banyakkan zikrullah....






Renungkan sejarah Nabi Ibrahim, Nabi Mus & Nabi Isa..Fikir bagaimana kita mampu mengikut mereka di dalam pengabdian kepada Allah..


*jus kongsi jer.. ; )

Wednesday, April 21, 2010

mutiara KATA....

0 comments
Bersyukurlah dengan apa yang dikurniakan..Andai anda kaya, lihatlah kepada yang miskin..Andai miskin, lihatlah pada yang papa..Andai papa lihatlah pada yang cacat & sterusnya..n yang paling penting, lihatlah pada diri sendiri..bersederhanalah dalam segala hal..

mutiara KATA....

0 comments
Kata orang, ARIFBILLAH, pastikan amalan wajib tidak ditinggalkansebelum mengejar amalan yang sunat. (jgn jadikan amalan itu ibarat badan tidak berkepala)........

Monday, April 19, 2010

mutiara KATA....

1 comments
Kesusahan hidup di dunia ini berpunca dari diri sendiri kerana tidak mahu menerima perjalanan yang hakiki dan sebaliknyamengikut jejak kafir di dalam mencari bukti.

Sunday, April 18, 2010

Info & Tips

0 comments

Tip Relaks


Pilih satu kata fokus (seperti 'damai'), duduk senyap dengan selesa
dan pejam mata anda.relakskn otot- otot tubuh, bermula dari hujung kaki ke
buku lali, naik ke peha, abdomen, bahu, leher dan seterusnya kepala. Bernafas
perlahan - lahan dan ucapkan kata fokus secara berbisik semasa
menghembuskan nfas.Lakukan selama 10 minit.

sumber : Rapi

da boring sunday..

0 comments


xde pape yg best..mlm ingt nk g I-City shah alam..tp ade je mende halang..mula2 ujan..pastu hujan dh reda..anak buah lak tido..uurrmmm..

aktiviti yg menarik skit, bersihkan rumah Baby n Bobo ..buat ramai2..dgn along n angah , emy n akim..ank buah aku g mane2 die xnk tingggal hamster tu..




hehehe..

tp mcm sad sikit la..bobo macam x sihat..cian die ..so, trpaksa la kami asingkan..sbb baby trlampau lincah..nnt die lancaikan bobo..

Saturday, April 17, 2010

0 comments


Salam..semalam x sempat nk update..satu hari suntuk kuar..pagi kuar ngn kak siti ..g shopping..beli make up gitu..



balik umah dalam kul 3.pastu trus g padang..tgk anak kak wati..anak sulung die masuk sukan..tadika jer..baru 5 taun..pebat gile..anak2 die ade 3..yg lagi dua tu nakal, aduhai , gile pnye nakal..tp sweet..walaupn penat, hepi jugak kn..

pastu balik umah dlam kul 6..malm tu nk kuar plak..ngn my lovely pumpkins..hehe..aus..g uptown je..ingt nk cari barang..hapah pn xde..tension..last2, minum ABC je..special lagi..pastu borak2, dok cite sal arwah acik spin..kesian kan..takziah kat famli doe..semoga rohnya dicicuri rahmat..mlm tu sblm tdo, ddok ym ngn anak buah jap..die blaja kat unisel..ida..die nk tumpang balik kg..weekend ni..umah ade kenduri..jmput dtg sume..heheh..ok la..time to sleep ..tp...waaaa..xdpt nk tido..BABY n BOBO bisng gile..geramnye...


ok la..bye dl..nk g umah kak wati..ade mkn2..die msk laksa..mintak2 la sedap..hahahaha..jgn mara kak wati..chow..